24‏/8‏/2007

غنوة المصرى


أنا منك

أنا ليكي

أنا المولود على أيديكى

أنا المكتوب على أسمك

وكل ماقيا منيكي

دا حتى لحمى من طينك

وشوفى سمارى من نيلك

وقلبى عاش يغنيلك

يغنيكى

يناديكى

عشان منك..

عشان ليكى..

عشان مولود على أيديكى

***************

أنا منك

أنا أبنك

أنا المولود على كفك

أنا الغريب على أرضك

أنا اللى حلفت أشيل همك..

ولو همك بحور وجبال

هأشيله..وقده وزياده

أنا المصرى..

أنا أرادة..

عشان خاطرك ياولادة..

أشوف أهوال

عشان خاطرك صحيح يا أمه

أخوض الزحمه والضلمه

ولا تباتى على العتمه

ولا يبات لك جناح مكسور

دا أنا لو ضاقت الدنيا

أجيب لك من عنيا النور

ينور تانى أراضيكي

ماهو منك..ماهو ليكى

ماهو مولود على أيديكى

هناك تعليقان (2):

Mohamed Abdelgeleel يقول...

الله ينور يا بني ايه الجمال ده

محمد عبد القوى يقول...

دا من بعض ماعندكم ياجميل
ودى تيجى أية جنب سحابة وتعدى ولا يالا نفضحهم