19‏/6‏/2008

صباح معطر





صباح معطر بالياسمين


على عيونك يا حكومة



صباح قفا ومعاه قلمين



على ضربتين من الشومة



أحنا الشعوب المسلوبة



أحنا القلوب المكروبة



أحنا النفوس المغلوبة



على أمرها وملهاش قومة



صباح معطر بالياسمين



على عيونك يا حكومة





صباح بايعنا وخصخصنا



صباح رامانا ورخصنا



صباح سطلنا ورقصنا



على دوم تتك دومة دومة دومة



صباح معطر بالياسمين



على عيونك يا حكومة





صباح دلع ولبان سحرى



ودعم يتلغى ويجرى



صباح ناموسيته كحلى



ما تفوقوا بقى من دي النومة



صباح معطر بالياسمين



على عيونك يا حكومة



هناك 9 تعليقات:

XABI يقول...

www.amaiurzaleak.blogspot.com

محمد عبد القوى يقول...

xabi
thanks for your link
but please , if you visit my blog again , letbn your comment
ok

media يقول...

شعوب مسلوبه وقلوبه مكروبه ايه
احنا فل خالص والحياه حلوة
اكيد انت بتكلم عن شعب تانى وحكومه تانيه


ربنا يسترها علينا داحنا غلابه

media يقول...

بس الصراحه القصيده حلوة اوى

بس اكيد حد تانى الى بتكلم عنه


استرها يااااااااااااارب

محمد عبد القوى يقول...

لولا
لأ ياستى انا بتكلم عن مصر
وعن الشعب المصرى
بس الكلام ده كاتبه من زمااااااااااااان قوى قبل ربنا ما يرزقنا بحكومتنا الرشيدة الوطنية الحلوة دي اللى ملهاش مثيل وبتشيل البقع من اول غسلة ع البارد والألوان ثابتة مابتبهتش
يعنى حكومة فل ومية مية
وربنايسترها علينا دا احنا غلابة

Mohamed Abdelgeleel يقول...

الله الله الله عظمة علي عظمة يا ست بس والله جامد جامد يعني

محمد عبد القوى يقول...

اللة يكرمك يا اختى
بقى دي اخرتها ياجاليليو
طيب

غير معرف يقول...

انا شايف ان الانسان اللى بيكتب ده انسان فاضى وماعندوش حاجه يعملها ده مثلا لو بتوع الحزب الوطنى يدوله فرصه اسف ياحزب انا بقول لو اعمل انت جمله اعتراضيه مع نفسك هو ح يسيب الوهم الفى دماغه ويجررررررررررررررررررررررررررررى

محمد عبد القوى يقول...

إلى الأخ الغير معرف اللى عارف أنى أنا عارفة كويس
صفحة المدونة مش للهزار يامتر ، وأنت عارف كويس ان العبد لله لو قال ياحزب هيكون فيه من بكرة ن مش جبروت منى ولكن دا لأن الحزب بتاعك بيلملم وبياخد كل اللى يجى له
وع العموم الزمان انا اهو وانت اهو ، انا برة الحزب وانت جواه ونشوف مين اللى هيضحك فى الأخر
الأيام بيننا